להזמנה טלפונית: 04-8862887 | 052-5522415 | 050-2627377

קונטרולר דיג’יי: סקירה קלה של מותגי הקונטרולרים הפופולריים בשוק

בעבר הרחוק (יחסית) תקליטנים התבקשו להשקיע כמה אלפי שקלים חדשים כדי לרכוש את פלטת הדיג’יי הראשונה שלהם, גם אם הייתה פשוטה יחסית. כיום, המהפכה הטכנולוגית הביאה לנו קונטרולר DJ בעלות מופחתת באופן משמעותי. את הקונטרולר ניתן למצוא בהמון מסיבות מתוקלטות (שיש בהן תקליטנים).  כתבה זו תציג סקירה קלה של חלק מהחברות המובילות בשוק.

מהו קונטרולר DJ?

קונטרולר DJ הוא כלי מוזיקלי שניתן לייצר איתו סמפולים ומיקסים בין מספר יצירות מוזיקליות בו זמנית, בו ברגע, בלייב. הקונטרולרים מגיעים כחומרה וכתוכנה שניתן להפעיל במחשב. התוכנה כבר קיימת בקונטרולר וניתן לגשת אליה דרך המחשב המתחבר. ניתן לרכוש תוכנות מתקדמות יותר בהמשך הדרך. בשוק קיימות מספר חברות עיקריות המשווקות קונטרולרים, ביניהן: טרקטור, רילופ, פיוניר, הרקולס ואחרות. בכתבה זו נכסה את מאפייניהן ונאפשר הצצה לסיפורן ומרכולתן.

מהו קונטרולר Pioneer?

חברת פיוניר ידועה זה שנים בשוק והיא זו המשווקת את קונטרולר פיוניר.  אחד הקונטרולרים הפופולריים של פיוניר, הוא ה-3SB-DDJ. הקונטרולר מגיע עם תוכנות SERATO DJ ופריסת כפתורים התומכת בביצועי תקלוט אינטואיטיביים.
קונטרולר Pioneer המדובר יש גם פונקציית פייד אאוט, המאפשרת להנמיך את הקול כדרך החלת האפקט על השירים המסתיימים. פונקציה זו תתמוך במקסוס חלק לשירים. גם אם ממקססים סוגים שונים לחלוטין של שירים. יש המייחסים לקונטרולר פיונר, עיצוב חזותי מושך ונעים.

מהו קונטרולר Numark?

קונטרולר ניומרק מגיע אלינו מחברת Numark, שרואה את עצמה כחזית הטכנולוגיה בזירת התקליטנות. מטרתה של ניומרק, וכפועל יוצא, של קונטרולר Numark, היא להעצים תקליטנים כדרך מוצרים חדשניים שיודעים למקסס באופן חלק, זורם ומקצועי. ניומרק קיימת למעלה מ-40 שנה, ובמהלך ההיסטוריה שלה הייתה חלוצה ופורצת דרך כדרך הטכנולוגיות השונות שהציגה לשוק. בין היתר, מיקסר התקליטנות הראשון עם הסמפלר המובנה ושלל המצאות אחרות.

מהו קונטרולר Traktor?

קונטרולר טרקטור מגיע אלינו מ-Native Instruments. חברה טכנולוגית מגרמניה שהוקמה עוד בשנת 1996. כיום יש המכירים בה כאחד השמות הגדולים בעולם התקליטנות וההפקה המוזיקלית. יש המייחסים לקונטרולרים של טרקטור חווית שליטה ייחודית, עקב כך שאותה חברה שתכננה אותם פיתחה את התוכנה המופעלת בהם. מוצרי החברה מתעדכנים תדיר ומאפשרים לתקליטן לעשות הרבה מאוד, בין היתר, כדרך פונקציות ייחודיות לקונטרולרים כמו הקלטה ואף עריכת לופים מתקדמת ושלל פונקציות אחרות המאפשרות רימיקסים חיים, מש-אפים וכן הלאה תוצרים. עקרונית, כשרוכשים קונטרולר Traktor מקבלים גם את הגרסה המלאה של התוכנה (אם כי זה לא תקף לגבי תוספים וזה יכול להשתנות בהתאם לדגם הספציפי של הקונטרולר).

מהו קונטרולר Hercules ?

כשמדברים על קונטרולר הרקולס, וזה מאוד תלוי בדגם – אפשר שמדברים על קונטרולר למתחילים במחירים התחלתיים. הקונטרולר של הרקולס 200, לדוגמה, נחשב בעיני אנשים מסוימים כקונטרולר המדויק ביותר למתחילים הנמצא בשוק. הגרסה הספציפית הזאת מגיעה עם פונקציות טכניות מספקות, שני דקים ואפילו סנסורים למגע ותוכנת DJ, כמו גם תוכנת הקלטה. החברה עצמה קיימת מעל לשלושים שנה. עם רכישת הקונטרולר Hercules ניתן לקבל תוכנה מלאה, גם כאשר קונים קונטרולר שעולה פחות מ-2,000 ₪. כתוצאה מרכישת הקונטרולר ניתן להתחיל ולהתנסות “בדבר האמיתי”, בכלי מקצועי ואיכותי, עוד בשלבים התחלתיים של קריירת התקליטנות. ומי שרוצה לשדרג את תכנת התקליטנות בהמשך הדרך, בהחלט יכול – כי הקונטרולרים של הרקולס מותאמים לרבות מהתוכנות הידועות בשוק.

מהו קונטרולר Reloop?

כשמדברים על קונטרולר רילופ, וזה מאוד תלוי על איזה דגם מדובר, מדברים על קונטרולר שנועד לתת מענה לכל תקליטן – מהחובבן ועד המקצוען, ולתרחישים שונים. ניתן להשתמש בו כדי לנגן בשליטה על מכשירים חכמים ועל מחשבים. ניתן לעבוד איתו מול תוכנה או אפליקציה. הקונטרולר של Reloop (שוב, תלוי בדגם) מגיע עם כפתורים פיזיים המאפשרים EQ מלא, לופים אוטומטיים, פילטר על כל ערוץ, שליטה על האפקטים  ואפילו כרטיס קול מקצועי. כאמור, בהתאם לדגם.

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.


התחל בשיחה
צריך עזרה?
היי,
האם אוכל לסייע לך במשהו?
דילוג לתוכן