להזמנה טלפונית: 04-8862887 | 052-5522415 | 050-2627377

איך להתחיל להקליט בבית

להתחיל להקליט בבית זה לא קל. צריך לא מעט כסף וזמן כדי להתחיל להקליט. אבל אנחנו נגלה לכם סוד, אתם צריכים לא יותר מ- 5 פריטים כדי להתחיל להקליט כמו מקצוענים. המשיכו לקרוא אם אתם רוצים לגלות מה הם אותם פריטים.

איזה ציוד אני צריך כדי להתחיל להקליט בבית

אולפן ביתי לא צריך לעלות הון, רוב האנשים משקיעים יותר מדי בהתחלה שבפועל הם צריכים להתמקד ביכולות שלהם. כאשר אתה מתחיל כדי לך ללמוד את הציוד שלך כמו שצריך לפני שאתה בכלל שוקל לשדרג אותו. ישנם 5 אלמנטים חשובים שצריך כדי להקליט באיכות גבוהה.

  • כרטיס קול – הוא הלב שלנו באולפן, הכל מתחבר אליו והוא מעביר הכל בצורה דיגיטלית למחשב
  • מיקרופון להקלטה – שאנחנו מקליטים את עצמנו חשוב להשתמש במיקרופון איכותי כי זה ה- source שלנו
  • אוזניות אולפן – איתם נוכל לנטר ולשמוע את מה שהקלטנו, אם יספקו לנו את הסאונד בשקוף כדי שנוכל לשמוע טעויות (במידה וקרו)
  • מוניטורים אולפניים – אוזניות זה נחמד, אבל מוניטורים חשובים לא פחות, איתם באמת נוכל לשמוע בצורה שקופה ולקבל רפרנס נוסף
  • טיפול אקוסטי – ברגע שיש לנו מוניטורים ואנחנו רוצים לעשות הקלטות עם המיקרופון שלנו, טיפול אקוסטי נהיה חובה בשביל לקבל תוצאות טובות באמת

עם ה- 5 פריטים האלה תוכלו להתחיל להקליט בנוחות מהבית שלכם.

הדבר הראשון כדי להתחיל להקליט בבית – כרטיס קול

הוא הדבר העיקרי שאנחנו צריכים כדי להתחיל להקליט בבית, לכאן הכל מתחבר: המיקרופון, אוזניות והמוניטורים. הכל מועבר בצורה דיגיטלית למחשב בחיבור USB או Thunderbolt (תלוי בכרטיס קול). עבור מתחילים אנחנו ממליצים על הכרטיס קול Focusrite 2i2. אם אתה צריך יותר ערוצים בשביל להקליט תופים או מקהלה. תצטרך כבר כרטיס קול גדול יותר – אנחנו ממליצים על ה- Focusrite 18i8. בסופו של דבר אתה אולי תרצה לשדרג את הכרטיס קול עבור פראמפים וממירים טובים. ברגע שאתה מוכן לעלות לליגה של הגדולים RME UCX הוא הכרטיס קול בשבילך.


איך להתחיל להקליט בבית

השלב הבא – מיקרופון להקלטה

בתחילת הדרך אולי אתה לא תרצה להשקיע באקוסטיקה, וזה מובן לגמרי. לכן תצטרך לבדוק תחילה את דפוס הקליטה של המיקרופון שתרצה לרכוש. דפוס קליטה קרדיואיד קולט את הסאונד המגיע מקדימה ודוחה רעשי סביבה לא רצויים. כמובן שהמיקרופון הטוב ביותר להקלטות הוא קונדנסר בזכות זה שהוא מספק את הסאונד השקוף ביותר. כאשר שואלים אותנו מה המיקרופון המומלץ ביותר, אנחנו מיד עונים sE Electronics sE2200. הוא מצוין להקלטות של שירה, כלי נגינה ולדעתנו את המיקרופון הטוב ביותר בתקציבו. 

במידה ותרצה להקליט יותר כלי נגינה, אנחנו נמליץ דווקא לרכוש מיקרופון דינמי קרדיואידי. המיקרופונים האלה נוטים להישמע טוב יותר עם מגברי גיטרות, כלי נגינה אקוסטיים, כלי הקשה ועוד. אם זה הכיוון אז המיקרופון הדינמי של sE Electronics V7 X הוא הפתרון. sE Electronics עושים זאת פעמיים ונכנסים לרשימה עם 2 מיקרופונים שונים.

אחרי שבחרנו מיקרופונים, אנחנו עדיין צריכים אביזרים עבורם. הרי אנחנו לא רוצים להחזיק אותם בידיים – לכן אנחנו צריכים סטנד מיקרופון. זה אמנם נשמע משמעם אבל גם בסטנד מיקרופון צריך לקנות אחד שהוא באמת טוב. חבל לקנות אחד שיישבר אחרי יומיים. ה- Gravity MS 4322 יעשה את העבודה נאמנות.

גם כבל אנחנו צריכים, איך צורך להשקיע על הכבל היקר ביותר, אבל גם לא הזול ביותר – אנחנו רוצים שהוא יחזיק מעמד. אתם יכולים ללכת על הכבל שאנחנו מכינים אצלנו במעבדה, עם כבל Klotz ומחברי Neutrik.

דבר נוסף שהוא אופציונלי, אך הכרחי לדעתנו, הוא פופ פילטר. במידה ואתם מקליטים שירה הוא ימנע רעשי פופ וגם ימנע קורוזיה העלולה להצטבר בתוך המיקרופון. לכתבה המלאה על פופ פילטרים – לחץ כאן


איך להתחיל להקליט בבית

אוזניות לאולפן

יש לך כאן 2 אפרויות: אוזניות עם גב סגור או גב פתוח. אוזניות עם גב סגור מתאימות לניטור במהלך ההקלטה ועבור מיקס. גב פתוח הן למיקס בלבד אך כמובן שהן שקופות יותר. עבור זוג האוזניות הראשונות שלך, נמליץ לך ללכת על גב סגור. ניתן לעשות עליהן מיקס אך חשוב לזכור לעשות זאת על ווליום נמוך. אנחנו אוהבים מאוד את ה- Behringer BH 470, הן נוחות, מספקות סאונד שקוף להפליא והן לא עולות הון. במידה ותרצה להשקיע קצת יותר, אז ה- ATH-M40x הן מעולות.


איך להתחיל להקליט בבית

בשביל להתחיל להקליט בבית צריך מוניטורים אולפניים?

זה קשה ללמוד איך לעשות מיקס ללא זוג מוניטורים איכותיים. הרמקולים האלה נותנים תגובת תדרים שטוחה, כך אתה שומע את המיקס כמו שהוא בצורה טבעית. רמקולי Hi-Fi רגילים “צובעים” את הסאונד – דבר שהוא לא טוב עבור מיקס באולפן. לפני שניגשים לרכוש מוניטורים אולפניים, צריך להבין איזה גודל של וופר יתאים לנו. אנחנו לא רוצים לקנות מוניטורים גדולים מדי אשר יפוצצו את החדר בבסים עמוקים מדי. ואותו דבר הפוך, שלא יהיו קטנים מדי ואז הבסים ייעלמו לגמרי כלא היו.

בחירה של הגודל הנכון של מוניטור לפי גודל החדר עלולה להיות מסובכת. אם גודל החדר הוא 4X4 אז אתם יכולים להרשות לעצמכם מוניטורים בגודל 8 אינץ’. פחות מזה אפשר ללכת על 6.5 אינץ’. במידה והחדר הוא 2.5X2 מטר אז מומלץ ללכת על 5 אינץ’ בשביל לקבל דיוק מקסימלי. 

ההמלצה שלנו במוניטורים של 5 אינץ’ הם ה- Fluid Audio FX50. אם אתה יכולים להרשות לעצמכם מוניטורים של 6.5 אינץ’ אז הבחירה האולטימטיבית הם ה- Kali Audio LP-6. אשר קיים גם LP-8 בגודל 8 אינץ’ לחדרים גדולים יותר.

מומלץ להוסיף סטנדים למוניטורים, כדי לא להניח אותם על השולחן ישירות אפשר להשתמש בסטנד השולחני של Gravity SP 3102. אם השולחן שלכם צפוף מדי אז ה- Gravity SP 3202 VT הוא בשבילכם.


כרטיס קול Audient iD14 MKII

טיפול אקוסטי

עבור ביצועים מקצועיים באמת, יש צורך להשקיע באקוסטיקה טובה. באולפן הקלטות אתה רוצה את הסאונד הניטרלי ביותר שאפשר להשיג. ככה התוצאות שלך לא יהיו מושפעות מהסאונד של החדר שלך. עבור השקעה ארוכת טווח אנחנו ממליצים על הערכות אקוסטיקה של Primacoustic. הערכה הפופולרית ביותר היא ה- London 8. אך גם כאן, גודל החדר משפיע על הבחירה שלכם. ישנם גם ערכות של London 10 / London 12 ו- London 16 לחדרים גדולים יותר. היתרון הגדול בערכות האלה, אתם לא צריכים להבין באקוסטיקה כדי לתלות אותם, זה כל כך קל.


ערכת אקוסטיקה Primacoustic London 10 White 1

יש לי את כל הציוד, מה לגבי מחשב?

כל מחשב מודרני יכול להספיק להקלטות ביתיות. אבל אם אתה רוצה להריץ פרויקטים גדולים יותר עם מספר ערוצים גדול, מחשב עם CPU עוצמתי ו- 8GB+ של ram יעזור לך. ברגע שהמחשב שלך מוכן לעבודה, תצטרך תוכנת הקלטה. כאן זה באמת שיקול שלך בלבד, אך העדפה אישית שלי היא ה- FL Studio, היא כל כך קלה לתפעול. היא קיימת ב- 3 גרסאות שונות: Fruity Edition / Producer Edition / Signature Bundle

האולפן הביתי האולטימטיבי

אם שאלתם את עצמכם איך להתחיל להקליט בבית, כעת יש לכם את התשובה. את כל הציוד הדרוש שלכם תוכלו להשיג אצלנו באסקול, וכמובן צוות המומחים שלנו ילווה אתכם לאורך כל הדרך בכל עזרה שתצטרכו. אז למה אתם מחכים? התחילו את האולפן הביתי שלכם עוד היום!

לייעוץ מקצועי צרו איתנו קשר דרך פנייה באתר או בטלפון – 0502627377 / 0525522415

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות


Facebook


Instagram


Youtube

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.


התחל בשיחה
צריך עזרה?
היי,
האם אוכל לסייע לך במשהו?
דילוג לתוכן